- Școala SDE
- Comunitate SDE – after school
- YouthMeetUp
- Studio
- Verzui – joacă în natură
- Animație: Vacanțe, tabere și excursii
- Cursuri și alte evenimente de formare
Școala auto-dirijată
Intenție
Începem ziua la ora 09.00 cu o oră în care ne conectăm unii la alții prin joacă și joc, prin a povesti despre cum suntem, cum ne simțim și ce ne propunem pentru ziua în curs.
Setăm intenții și obiective. Ne facem și planuri de joacă împreună.
Acțiune
Mergem la ofertele și activitățile pe care ni le-am ales pentru ziua respectivă.
Ele pot fi închise (înscrierea la ele înseamnă angajament de participare pe semestru) sau deschise (*mergi când vrei).
Reflecție
La final de zi facem curățenie, fiecare având responsabilitatea sa.
Când spațiile sunt curate, mergem către sala în care facem ședința de reflecție în care ne dăm timp să ne gândim la cum a fost și de ce a fost, la ce vrem să fie diferit.
10 lucruri importante despre școala auto-dirijată Green School
1. Copiii aleg ceea ce vor studia, învățăm auto-dirijat;
2. Nu folosim recompensă, pedeapsă, note;
3. Nu avem teme pentru acasă;
4. Copiii învață să ia decizii prin decizii pe care le iau singuri;
5. Decidem democratic sau sociocratic subiecte care ne interesează pe toți, în School Meeting;
6. Învățăm în natură, pentru natură, cu natura, sustenabil;
7. Yoga este la fel de importantă în orar precum Matematica, Româna sau Pictura;
8. Fiecare copil are un Coach care-l ajută să creeze și să-și urmeze un plan de învățare;
9. Învățăm să apreciem și să luăm riscuri;
10. Învățăm prin proiecte, locuri, interdisciplinar și pluridisciplinar, unii de la alții INDIFERENT DE VÂRSTĂ – copii cu vârste diferite fac parte din același grup.
O săptămână tipică în Green
Începem săptămâna împreună cu toată comunitatea Green. Ne jucăm jocuri de conectare, după care copiii și tinerii facilitează “Set the week Meeting”: împărtășesc anunțuri care privesc toată comunitatea, planifică sau anunță oferte temporare (care au loc doar în acea săptămână) sau întâlniri de cluburi sau de grupuri de lucru, planifică excursii sau deplasări.
Miercurea între 12.00 și 13.00, copiii și tinerii facilitează și participă la întâlnirea comunității – “School Meeting“. Responsabilul cu agenda întâlnirii strânge subiectele ce vor fi abordate în întâlnire, responsabilul de menținerea liniștii îi va ajuta pe colegi să mențină un spațiu de ascultare, iar facilitatorii vor invita pe rând diferitele persoane să aducă în discuție un subiect și să-și spună opiniile despre acesta. Deseori sunt luate decizii prin vot democratic, alteori deciziile sunt sociocratice sau transferate către unul sau mai mulți responsabili (de la grupuri de lucru la echipa de management a Green-ului).
Vinerea rezervăm prima parte a zilei pentru Flying Squad – un model de învățare bazată pe locație, creat în Brooklyn, New York. În diminețile de Flying Squad ne setăm intenții și ne împărtășim mesaje pentru echipă, facem propuneri de locuri în care să mergem și apoi transformăm drumul în prilej de discuție, dezbatere, împărtășiri.
Vinerea după-amiaza, în loc de “Reflection Meeting” avem “Gratitude Meeting” – ședința de recunoștință în care facilitatorii (tot copii și tineri) invită colegii (copii și adulți) să împărtășească reflecții, aprecieri și gratitudini pentru întreaga săptămână. Încheiem săptămâna cu mesaje de mulțumire pentru propria persoană, pentru cineva anume și pentru comunitate.
Toate întâlniriile din Green sunt facilitate de copii și tineri, iar acolo unde este nevoie, ei primesc sprijinul ALFilor.
O zi tipică în Green
Ziua unui Greener începe la 09.00, cu ședința de dimineață – “Intention Meeting”. Timp de 50 de minute venim împreună ca grup, vedem care este nivelul de energie al fiecăruia dintre noi, împărtășim nevoile pe care le avem și cum avem nevoie ca ceilalți să ne abordeze, setăm intenții despre cum vrem să ne organizăm ziua, ne facem planuri, ne jucăm și ne conectăm la noi înșine, unii la alții și la comunitate.
Până la ora 13.00 ne implicăm în oferte (activitățile educaționale). Ofertele pot fi închise și deschise. Pe cele închise la alegem la început de trimestru și angajamentul de a participa la aceste oferte este pentru toate întâlnirile. De exemplu, persoana care a ales să participe la oferta de “Dungeons & Dragons” ori la oferta de “Limba italiană” – ambele oferte fiind închise, trebuie să participe la toate întâlnirile din acel trimestru, cu excepție momentele în care persoana nu se simte bine fizic sau emoțional, ori este într-o situație excepțională. Ne putem înscrie și la ofertele deschise, dar angajamentul de participare poate fi diferit de la o întâlnire la alta.
Între orele 13.00 și 14.00 aranjăm masa de prânz, mâncăm împreună, curățăm spațiile și ne spălăm vasele. După ce mâncăm, ne bucurăm de timpul liber pe care-l avem, așa cum vrea fiecare.
Între 14.00 și 16.30 ne implicăm într-o a doua rundă de oferte. Ofertele, fie închise sau deschise, pot avea durată cuprinsă între 30 de minute și o oră și jumătate, dar există și oferte mai lungi (care încep dimineața și se continuă după-amiaza).
La 16.30 ne reîntâlnim pentru curățenie și pentru ședința de după-amiază – “Reflection Meeting”. Ne dăm 30 de minute pentru a reflecta la cum a decurs ziua, ne gândim dacă ne-am atins intențiile și ce anume ne-a ajutat și ce ne-a împiedicat să avem rezultatele dorite. Ne gândim și la cum ne-am simțit și cum a fost viața în Green în ziua respectivă.
La 17.00 terminăm ziua și avem o oră în care putem pleca acasă.
Pentru cei mai mici dintre Greeneri, cei de 3-5 ani, rutinele sunt aceleași, dar duratele lor sunt mai scurte, adaptate nevoilor grupului respectiv. Cei micuți au și un ALF dedicat, având posibilitatea de a sta pe lângă ALF-ul lor de dimineața sau ALF-ul de după-amiază. Oricât ar fi de mici, când sunt pregătiți și interesați de alte oferte, Greenerii pot să aleagă dintre ofertele adaptate pentru vârste mai mici, oferte dedicate doar lor sau oferte pentru copii interesați de un subiect anume – indiferent de diferențele de vârstă.
Oferte din care copiii și tinerii pot alege
Ofertele din care copiii și tinerii pot alege sunt diverse și numeroase și sunt planificate de copii/ tineri, ALFi, profesori sau părinți pe baza cererilor copiilor și a nevoilor identificate în comunitatea noastră școlară, locală, națională și internațională.
În Green School fiecare copil și tânăr are un ALF Coach care-l ajută să implementeze propriul plan de învățare (creat la început de an și adaptat pe întreg parcursul anului) și să navigheze mai ușor prin relațiile pe care copilul le are în comunitate.
Grupurile de lucru
Pe lângă participare în oferte și facilitarea de oferte sau a ședințelor, copiii și tinerii se pot implica în viața comunității prin grupuri de lucru. Participarea în grupuri este și ea opțională, iar angajamentul este pe durata activității grupului (de cele mai multe ori este anuală).
Year Book
O echipă care se ocupă de crearea unui album cu fotografii și povești din viața în Green din anul în curs. Cartea pe care o vom avea la final de an ne va ajuta să păstrăm anumite amintiri toată viața.
Social Media
O echipă care se ocupă cu realizarea de conținut media pentru conturile de Social Media ale Greenului. Membrii echipei creează filmulețe, iau interviuri, realizează fotografii.
Petreceri
În Green avem 3 petreceri importante – una pentru începutul de an, una înainte de vacanța de iarnă și una la final de an. Petrecerile sunt organizate de o echipă dedicată.
Mental Health
Valorizăm mult înțelegerea stării de bine și ce anume creează, la fel cum valorizăm înțelegerea suferinței emoționale și a modurilor în care să ne sprijinim colegii să treacă lin prin aceasta. Grupul îi va ajuta pe colegi să învețe despre propriile emoții prin diferite activități.
Protecția mediului
Acest grup va avea grijă să-i ajute pe colegii greeneri de orice vârstă să respecte resursele disponibile, să aleagă noi resurse prietenoase cu natura, să sprijine echipa să economisească, să reducă, să recicleze și să reutilizeze.
Pranking Club
O echipă care se ocupă cu farse menite să ne intrige și să ne amuze, așa încât să avem zile bune în Green.
Gustări
O echipă care se ocupă cu pregătirea gustărilor de dimineață și de după-amiază pentru întreaga comunitate.
Excursii
O echipă care pregătește excursiile de zi sau de weekend și care sunt în afara ofertelor educaționale.
În Green School, o dată pe lună avem Community Day – o zi în care părinți din Green School și membri ai comunității locale sunt invitați în școală pentru oferte, interviuri și Biblioteca Vie. Aproximativ o dată la trei luni avem ocazia de a schimba ofertele disponibile, o dată cu schimbarea trimestrului. Calendarul Green School nu este identic cu cel al altor școli din sistemele de stat sau alternative.
Întreaga familie este parte din procesele Green School, uneori cu implicare decizională, alteori consultativă.
O dată la 3 luni, la început de an educațional, la mijlocul anului și aproape de final de an, ne întâlnim într-o sâmbătă la o zi de colectat de feedback, feedforward, propuneri și idei pentru anul în curs. Pentru aceste întâlniri ne folosim de tehnici de găzduire și de metoda Cafenelei mondiale (World Cafe).
Părinții pot face parte și ei din grupuri de lucru, având la dispoziție 3 opțiuni
Grupul de lucru de comunitate
organizează evenimente pentru adulții și copiii din Green, de la petreceri în comunitate, la întâlniri de sprijin reciproc.
Grupul de lucru educațional
organizează evenimente de învățare pentru adulții și copiii din Green School bazate pe intențiile și interesele acestora: Community Day, tabere, excursii și Zile Agile pentru părinți.
Grupul de lucru despre viitor
este un grup consultativ care sprijină echipa de management a Greenului în planul de dezvoltare organizațională pe termen lung, de la planul de construcție, la cel de integrare eficientă în comunitatea locală.
Pe lângă grupurile de lucru și Cafenelele Green, părinții se mai pot implica și în Community Day – o zi pe lună când părinții pot găzdui oferte pentru copii și tineri (de la citit de povești, la a facilita oferte bazate pe propriile pasiuni sau experiențe și expertize).
Părinții au ocazia de a experimenta viața în Green School mai mult decât prin a înscrie, a aduce și a lua copilul de la școală. Alegerea educației auto-dirijate (SDE – Self-Directed Education) este o alegere a întregii familii, cu oportunități pentru fiecare membru a acesteia.
Părinții pot participa la Zile Agile cu oportunități de învățare pentru propriile interese, nevoi sau dorințe. Ziua Agilă este o zi în care părinții participă pentru 5-6 ore la o zi de învățare auto-dirijată pentru ei ca adulți (și nu neapărat din rolul de părinte). Periodicitatea Zilelor Agile o stabilim în fiecare an, cu părinții și facilitatorii. În trecut am avut oferte de Yoga, Scriere de proiecte, Inteligență Artificială, Învățare Auto-Dirijată, prim-ajutor, Wellbeing, lectură, meditație, grădinărit.
Începând cu anul educațional 2021 – 2022 am lansat proiectul “SDE Fridays” în care ne întâlnim vinerea, o dată la două săptămâni, pe zoom și găzduim o întâlnire de tipul AMA – Ask Me Anything about my SDE experience cu părinți și invitați din lumea învățării auto-dirijate din diferite țări din lume. Am găzduit până acum 19 invitați din 7 țări, majoritatea din SUA – unde învățarea auto-dirijată are o diversitate mare. În aceste evenimente, părinții au putut adresa orice întrebare au avut pentru invitați – de la îngrijorări firești venite din rolul de părinte, la întrebări specifice învățării auto-dirijate, modelului educațional urmat de invitat. Am găzduit până acum părinți, facilitatori, scriitori, editori, manageri de centre de învățare auto-dirijate, tineri care au ales învățarea auto-dirijată pentru propria călătorie.
În 2023 am deschis prima serie de evenimente de dezvoltare personală în care lucrăm cu psiholog Sabina Pop pentru a ne înțelege mai bine pe noi, ca oameni care schimbă modele parentale și modele educaționale, care întrerup sau modifică cicluri transgeneraționale, care schimbă conserve culturale și vindecă răni vechi. Sabina este cea care ne ghidează în procesele de dezvoltare personală, folosind metode acțiune și tehnici speciale psihoterapiei de grup. Sabina este psihoterapeut, psihodramatician, coformator, membră a Consiliul director al Societății de Psihodramă J.L. Moreno. Are peste 10 ani experiență în munca cu grupuri și training organizațional. Lucrează în practică privată ca trainer senior și psihoterapeut în cabinet individual. Lucrează în psihoterapie individuală, psihoterapie de cuplu și de grup.
Comunitatea auto-dirijată – after school
Intenție
Începem ziua la ora 12.00 cu o oră în care ne conectăm unii la alții prin joacă și joc, prin a povesti despre cum suntem, cum ne simțim și ce ne propunem pentru ziua în curs.
Setăm intenții și obiective.
Acțiune
Alegem care sunt acele activități (oferte) la care vrem să participăm sau pe care vrem să le facilităm.
Ne implicăm apoi în activitățile alese, fie că sunt de artă, mate, teme pentru acasă sau meșterit (ori orice altceva).
Reflecție
Strângem materialele folosite, facem curat și venim împreună iară, de data asta pentru a reflecta la cum ne-a fost ziua, ce ne-a ieșit, ce ne-a ajutat, ce a lipsit sau blocat și ce vrem să ținem minte pentru viitor și ce vrem să schimbăm data viitoare.
*Înscriem copii în acest program doar pentru perioada Septembrie 2024 – Iunie 2025. Înscrieri deschise.
Ce poți învăța în comunitatea auto-dirijată Green, după orele de școală:
Fiecare copil înscris va avea sprijinul unui Coach pentru a crea un plan de învățare cu obiective stabilite de copil (și formulate cu ajutorul Coach-ului). În baza planului de învățare, copilul va alege (dacă este nevoie, coach-ul îl va sprijini) ofertele în care să se înscrie sau pe care să le propună.
Deși nu avem cum să cunoaștem toate ofertele înainte de a-i cunoaște pe copii și de a face planul cu ei, avem o serie de oferte pe care le-am gândit și le-am pregătit deja. Sunt subiecte care vin complementar materiilor de la școală, dar la fel de importante, precum și subiecte care poate sunt relevante doar pentru un grup mic de persoane (iar asta este ceea ce vrem – ca fiecare să-și găsească ceva care să-i placă și să nu fie nevoit să participe la activități pentru că nu are opțiuni sau pentru că majoritatea decide).
Oferte disponibile în Comunitate:
- Prietenii sănătoase – cum să-ți faci prieteni buni și cum să fi un prieten bun;
- Atlasul Emoțiilor – ce sunt emoțiile, de unde vin, care e rolul lor;
- Housekeeping – cum schimbăm o garnitură la robinet, cum reparăm o șosetă, cum facem curat, cum văruim un perete;
- Întreabă-mă orice – dacă ai văzut ceva la știri sau ai auzit pe cineva discutând un subiect pe care nu-l înțelegi și ai nevoie de un spațiu de încredere în care poți întreba orice;
- Gătit – învățăm să gătim tot felul de lucruri, de la aperitive la desert, de la rețetă și cumpărături la a servi masa;
- Educație financiară – cum facem un buget, cum economisim, cum stabilim obiective financiare;
- Grijă și solidaritate – cum avem grijă de comunitate și cum să facem mici bucurii altora;
- Debate – învățăm cum să formulăm argumente, să formulăm contra-argumente și să susținem o idee;
- Lego Serious Play – gândirea critică, joaca și creativitatea sunt provocate: toată lumea construiește, toată lumea povestește!
- Fridays for Future – zilele de vineri sunt despre și pentru natură și protecția ei: botanică, protecția mediului, sustenabilitate;
- Antreprenoriat – fiecare copil, singur sau în echipă, va avea ocazia să construiască proiecte și idei de afaceri, toate reale și nu simulate;
- Comunicare – învățăm să comunicăm non-violent, asertiv, în public, în scris și oral.
- Jocuri de societate – explorăm jocuri de masă și jocuri cu cărți, dar și jocuri de rol.
- Makerspace – atelierul Green School stă la dispoziție pentru proiecte de meșterit, sculptură, desen, pictură sau orice altceva.
Cum vei învăța în Green School:
În Green School învățăm experiențial, într-un proces etapizat de învățare bazată pe proiect numit Procesul Melcului (dezvoltat de Green Free School Denmark).
Pe parcursul unei oferte copiii trec prin diferite etape în care:
- explorează, experimentează, observă, investighează, se joacă, simt. Adultul este co-explorator și ghid.
- reflectează, împărtășesc experiențele și cunoștințele: descriu, verbalizează, documentează, scriu, desenează, externalizează. Adultul este facilitator.
- stabilesc obiective, sortează, verifică, clasifică, testează, organizează, propun teorii, experimentează, se joacă, fac presupuneri. Copiii sunt colaboratori, cercetători, cercetători, meșteri, iar adulții sunt co-cercetători, supervizori, încurajează gândirea critică.
- analizează, întreabă experți, caută informații, colaborează, citesc, se documentează, ascultă, folosesc limbaj și instrumente academice. Sunt cercetători, investigatori, documentariști, căutători, raportori. Adultul este co-cercetător și expert.
- creează, comunică, demonstrează, evaluează, analizează, revizuiesc, întreabă, recenzează. Ei sunt autori, creatori, producători, colaboratori. Adultul este consultant.
Învățarea în Green School este auto-dirijată, cu respect pentru opinia copilului și încredere în capacitățile sale.
Învățarea poate fi în natură și în instituții și organizații ale comunității, în funcție de oferte și de obiectivele pe care acestea le au.
Structura zilei:
11.00 – 12.00 Sosim la Green School (poți ajunge și mai târziu dacă e cazul)
12.00 – 13.00 Ședința de intenție
13.00 – 13.30 Pauza de masă
13.30 – 16.30 Oferte (ofertele pot avea 30 de minute, o oră sau mai mult; fiecare ofertă include câteva minute de pauză)
16.30 – 16.40 Curățenie
16.40 – 17.00 Ședința de reflecție
17.00 – 18.00 Plecăm de la Green School (atunci când ai nevoie, poți pleca și mai repede)
Din structura unei săptămâni menționăm:
Lunea avem Set the week – o mini întâlnire de anunțuri și de planificat momentele nestructurate.
Miercurea avem Community Meeting – o zi în care oricine poate propune un subiect de interesul comunității, poate aduce în discuție probleme, conflicte sau propuneri. Comunitatea vine cu soluții la probleme, iar deciziile sunt luate de cele mai multe ori prin vot – în funcție de tipul lor.
Vinerea este dedicată naturii și ofertelor care ne ajută să avem grijă de aceasta.
Tot vinerea avem și Gratitude Meeting – aducem puterea recunoștinței în comunitate.
Comunicarea cu familia:
Toți membrii comunității vor avea acces la un spațiu de lucru pe Slack. În diferitele canale vom comunica diferite lucruri despre comunitate, echipă, copii, oferte. Membrii pot comunica și între ei, prin mesaje directe.
La final de zi scriem într-un Jurnal al zilei câteva rânduri despre cum a fost fiecare ofertă în parte. Adăugăm și câteva fotografii pentru o mai bună idee despre cum a fost ziua. Jurnalul nu este un raport complet ci inspirație pentru comunicarea pe care familia o poate avea după programul de la Green School.
YouthMeetUP
YouthMeetUP este un program educațional destinat tinerilor cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani, elevi de gimnaziu și de liceu.
YouthMeetUP este un program aflat încă în etapa de planificare. Înscrie-te la evenimentele de pilotare AICI
Tipuri de evenimente
În timpul săptămânii, după-amiaza și seara, vom găzdui evenimente de tipul cursuri, discuții, ateliere pe subiecte alese împreună cu cei din comunitate.
Oferte
Dintre ofertele pe care știm deja că le vom găzdui amintim:
Sănătate relațională, Branding personal, Stil personal, Sănătate emoțională, Comunicare asertivă, Management de proiect, Învățare și educație, Solidaritate, Antreprenoriat, Voluntariat
Evenimente extra
Construim comunitatea membrilor YouthMeetUP și cu evenimente de tip excursie de învățare și excursie de comunitate.
De la team-building-uri la ateliere de dezvoltare personală.
Înscrie-te la newsletter pentru a afla direct din e-mail-ul tău când vor avea loc evenimente din cadrul YouthMeetUP
Am auzit de multe ori „Ce mi-ar fi plăcut să existe o școală așa atunci când eram eu mic!”, așa că acum avem un răspuns „poți merge la o școală așa și acum!”.
Programul STUDIO este gândit pentru tineri adulți și adulți care vor să vină împreună și să facă cereri și oferte și să învețe auto-dirijat, petrecând câteva ore într-o sâmbătă făcând lucruri pentru mintea, corpul și sufletele lor.
Green School va pregăti câteva oferte pe care le vom promova, dar în fiecare sâmbătă oricine poate veni cu o nouă propunere și astfel să influențeze oportunitățile de învățare.
Înscrierea în programul STUDIO se face prin pagina de evenimente, pentru fiecare eveniment în parte, sau plătind un abonament de 5 ori 10 întâlniri.
Nu este necesară nicio procedură de admitere în program, ci doar enunțarea inițiativei de participare și a intențiilor specifice (ce vrei să faci).
Înscrie-te la newsletter pentru a afla direct din e-mail-ul tău când vor avea loc evenimente din cadrul programului STUDIO
Verzui – joacă în natură
Pentru cine
Copii de 2 – 6 ani, dornici de joacă afară, în natură, indiferent de vreme.
Strângem 100 de ore de joacă în natură, împreună.
Cum
Fiecare întâlnire este semi-structurată: avem o tematică de la care pornim, dar avem timp și resurse pentru ca fiecare copil să exploreze și să se joace.
Când
Sâmbăta, de la 09.00 – 12.00, pe deal la Green School.
Data lansării programului va fi anunțată curând.
DETALII ÎN CURÂND!
Animație socio-educativă: vacanțe, tabere, excursii
① Vacanțe în Green School
În luna iulie 2024, copiii cu vârste între 3 – 15 ani pot participa la tabere agile de zi, în Green School.
Taberele verii 2024 vor fi lansate în curând.
Înscrierea se face pe pagina EVENIMENTE, începând cu jumătatea lunii mai 2024.
② Tabere în afara Green-ului
Pentru acei copii cu vârste între 9 și 15 ani organizăm tabere agile și în afara Cluj-Napoca, în locuri în care putem să ne bucurăm de natură.
Înscrierea se face pe pagina EVENIMENTE, începând cu jumătatea lunii mai 2024.
③ Excursii de învățare
Pentru copii, tineri, adulți sau familii punem la cale excursii de învățare de 1, 2 sau 3 zile. Fiecare excursie este gândită cu o tematică, iar metodologia este bazată pe proiect, natură sau service-learning.
Excursiile vor fi anunțate pe pagina de EVENIMENTE cu cel puțin o lună înainte să aibă loc.
În taberele de zi și în taberele în natură lucrăm agil.
O săptămână de învățare auto-dirijată începe lunea cu activități de cunoaștere și team-building și cu activități de planificare a săptămânii.
Ziua continuă cu activitățile tematice sau de cunoaștere propuse de către facilitatori și de către copii și tineri. Fiecare copil/ tânăr își alege activitățile dorite din cele disponibile în fiecare interval orar. Aproape de finalul de zi, ne întâlnim pentru sesiunea de reflecție în care vedem cum ne-a fost ziua, ce a făcut fiecare și cum s-a simțit fiecare. După reflecție avem momentul de curățenie și rearanjare a spațiului, urmat de gustarea înainte de plecare – în cazul taberelor de zi sau de gustare, timp liber, cină și activități de socializare în cazul taberelor cu cazare.
Miercurea, după pauza de prânz, avem un moment de comunitate: întregul grup se strânge pentru o ședință de tabără în care construim împreună agenda întâlnirii, fiecare putând aduce în discuție subiecte relevante pentru sine și pentru grup: probleme care au nevoie de rezolvare, situații care trebuie clarificate, propuneri care pot fi implementate. Ne dăm timp pentru a vedea, împreună, cum putem avea o experiență (și mai) faină în restul taberei.
Joia ne facem tricouri de tabără cu o ștampilă făcută în linogravură, pe care le lăsăm la uscat până la doua zi.
Vinerea ne întâlnim pentru sesiunea de final de tabără în care împărtășim gratitudini, recunoștințe și mesaje de rămas bun. După această sesiune facem o fotografie de grup, pe care să o luăm cu noi la final de experiență.
În fiecare zi, după sesiunea de reflecție, facilitatorii, copiii și tinerii vor face un rezumat și un jurnal al zilei, însoțit de 10-15 fotografii, prin care familia să-și facă o idee despre ce am făcut noi cu ziua noastră. Jurnalul zilei va fi disponibil pe site-ul Green-ului, pe o pagină privată care poate fi accesată cu parolă și care este activă doar pentru 2 săptămâni (săptămâna taberei și cea de după).
Structura orară a fiecărei tabere auto-dirijate va fi publicată pe pagina dedicată fiecărui eveniment.
Menționăm că:
Într-o tabără auto-dirijată, fiecare participant poate propune activități și poate face cereri de activități.
Pe lângă acestea, facilitatorii taberei propun următoarea ofertă de activități tematice.
Într-o tabără auto-dirijată te poți aștepta la: activități foarte diferite față de cele propuse (urmărim interesele copilului/ tânărului și ale grupului), aceeași activitate repetată de mai multe ori (atunci când participanții își doresc asta), conflicte facilitate non-violent și nu cu pedeapsă (dar cu comunicare asertivă și cu reiterarea limitelor) – ceea ce poate necesita mai mult timp decât cele rezolvate prin pedepse. Te poți aștepta la grupuri mixte de vârstă, grupuri mici sau mari, în care activitățile sunt pe baza intereselor. Te poți aștepta la multe jocuri, la ieșiri din Green (anunțate către familii atunci când le planificăm) sau excursii scurte în cazul taberelor cu cazare. Te poți aștepta la activități cu un singur copil (doar o persoană interesată de o activitate, dar cu interes concentrat și respectat), cu 2-4 persoane sau cu întreg grupul de tabără. Nu facem cu toții aceleași activități decât în ședințe sau când suntem cu toții interesați de același lucru. O tabără auto-dirijată respectă autonomia și auto-dirijarea copilului și nu este o tabără unde facilitatorii îi întrețin, distrează sau educă pe participanți. Fiecare contribuie cu ceva la viața grupului, iar învățarea este personală, individuală și poate avea loc oricând și oriunde.
În taberele Green School recomandăm ca folosirea telefonului să fie în limitele principiilor familiilor, utilizarea în Green School fiind limitată prin consens de grup în cadrul activităților (în general folosim telefoanele foarte puțin spre deloc, iar atunci când avem nevoie de ele ca instrumente pentru o activitate de tabără și nu ca mod de distracție și distragere a atenției). Recomandăm ca tabletele sau laptopurile să rămână acasă.
Recomandăm ca înscrierea să fie făcută când aveți suficient timp de completare a formularului de înscriere, iar părerea copilului/ tânărului înscris în tabără să fie integrată în formular.
Cursuri și alte evenimente de formare
Pentru educatori: facilitatori, formatori, profesori, învățători, părinți și pentru antreprenori în educație organizăm cursuri în 6 domenii: SDE – Self-Directed Education/ Învățare auto-dirijată, Nature Based Education/ Învățare bazată pe natură, Project-based Education/ Învățare bazată pe proiect, Flying Squad, Junk Playgrounds, Emotion-based Education/ Învățare cu respect pentru și despre emoții.
Cursurile și evenimentele de formare pot urmări un subiect specific în cadrul acestor tematici.
Organizăm cursuri față în față și online, naționale și internaționale.
Detalii despre fiecare curs vor apărea pe pagina Evenimente cu cel puțin o lună înainte de a avea loc.
SDE – Self-Directed Education
Învățare auto-dirijată
“Educația autodirijată este educația care derivă din activitățile alese de către cel care învață, alături de experiențele de viață ale acestuia, indiferent dacă acele activități au fost sau nu alese în mod deliberat în scopul educației.” The Alliance for Self-Directed Education
Nature Based Education
Învățare bazată pe natură
Fie că faci parte dintr-un grup informal, dintr-un ong sau dintr-o școală convențională, alternativă sau auto-dirijată, poți crea contexte de învățare în natură, de la natură, cu natura. Învățare în medii de viață naturale, chiar și în orașe.
Project-based Education
Educație bazată pe proiect
Învățarea bazată pe proiect este o metodologie care permite explorarea diferitelor roluri pe care le poate avea un elev/ student/ profesor.
De la cercetător, la facilitator, la explorator, la profesor, la specialist – oricine poate avea ocazia să fie orice.
Flying Squad
Învățare auto-dirijată
Învățare bazată pe locație care se simte ca o călătorie în care ești înconjurat de prieteni cu care decizi unde mergeți și cum vă petreceți ziua.
E mai mult decât o excursie, iar învățarea se întâmplă când te aștepți mai puțin să se întâmple.
Junk Playgrounds
Învățare bazată pe natură
Spații de joacă în care orice devine material de construcții. Riscurile sunt fundație pentru fiecare activitate, iar învățarea este auto-dirijată, liberă.
Ceea ce pentru cineva este o masă ruptă poate deveni orice în mâinile copiilor!
Emotion-based Education
Educație bazată pe emoții
Învățând cum să creezi contexte ca emoțiile să fie bine primite și explorate, în așa fel încât înțelegerea lor să fie sursă de lecții și schimbări de comportamente.
Nu e terapie, dar nici o lecție despre emoții, ci un mod de a gândi educația.