• Principii și valori
  • SDE – Educație auto-dirijată
  • Educație bazată pe natură
  • Flying Squad
  • Colaboratori
  • Echipa

Principii

Relațiile sănătoase se învață
Toate emoțiile sunt benefice și ne învață ceva despre noi înșine
Conflictele sunt naturale, învățăm să trecem prin ele, blând și asertiv
Învățarea este continuă și se întâmplă oricând
Libertatea vine în context și structură
Iar principiile noastre sunt menite să ne ajute să navigăm prin:
Am grijă de mine
Am grijă de colegii mei
Am grijă de Green School
Am încredere în mine
Am încredere în colegii mei
Am încredere în Green School
Părerea mea contează

Valori

Green School valorizează 
Învățarea naturală, în natură, auto-dirijată
Conexiunea cu natura ca factor principal într-o viață sănătoasă
Autodirijarea și autonomia în învățare
Drepturile copiilor și ale tinerilor
Încredere în copii, tineri, adulți și seniori
Mindfulness * Playfulness * Planfulness
Sănătatea emoțională
Conștientizarea bolilor mintale și a neurodiversității
Sustenabilitatea
Respectul pentru natură
Curiozitatea și uimirea ca izvoare ale cercetării
Comunicarea nonviolentă, empatică, asertivă
Dezvoltarea de relații sănătoase

self-directed education is education that derives from the self-chosen activities and life experiences of the learner, whether or not those activities were chosen deliberately for the purpose of education.” The Alliance for Self-Directed Education
În Green School învățarea este auto-dirijată, noncurriculară. „Învățarea auto-dirijată este educația ce derivă din activități și experiențe de viață alese de persoana care învață, indiferent dacă aceste activități au fost sau nu alese cu scopul clar definit de a învăța un lucru specific.”
Învățarea auto-dirijată este un model educațional bazat pe încredere: încrederea că învățarea este naturală, că se poate întâmpla oricum, oricând, indiferent de prezența unui adult sau de existența unui context dedicat învățării formale. În învățarea auto-dirijată oamenii învață cu intenție și nu din frica unei consecințe (fie notă, fie admiterea într-un anumit nivel, fie eșecul în viață).

În învățarea auto-dirijată co-există o serie de modele educaționale bazate pe încredere, printre care: SudburyCircle SchoolAgile Learning CentersLiberated LearnersFlying SquadsSummerhill School.
Învățarea auto-dirijată este filosofia educațională în care Green School activează de la înființare. În această filosofie folosim în special modelele educaționale Agil și Bazat pe Locație: ÎN NATURĂ și FLYING SQUAD.
Integrăm în activitatea noastră activități de grădi inspirate de modelul educațional Reggio Emilia, iar în grădi și în școală integrăm și învățarea bazată pe proiect și învățarea bazată pe fenomen.

În Green School ne întoarcem la natură ca mediul principal de care aparținem.

Învățarea bazată pe locație și învățarea bazată pe natură ne duc adesea spre Forest Education (Educația în pădure), spre Water Education (cu focus pe Someș) și spre grădina pedagogică.

Învățăm în natură, despre natură, dar mai ales cu natura.

Flying Squad (“Where Youth Rights Take Flight”) este un model de învățare bazată pe locație, creat în Brooklyn, New York. În diminețile de Flying Squad ne setăm intenții și ne împărtășim mesaje pentru echipă, facem propuneri de locuri în care să mergem și apoi transformăm drumul în prilej de discuție (cam așa cum făceam noi, adulții de acum, cu prietenii noștri în drum dinspre școală sau într-o după-amiază la o plimbare pe stradă sau în parc). 

Prima echipă de Flying Squad din Europa a fost a echipei Twenty One Pilots din Green School, în februarie 2022, urmată de celelalte 2 echipe de școală și apoi de cele de grădi. Flying Squad-urile au mers până acum la plimbări prin librării, prin centru, la muzee (Muzeul de Mineralogie, Muzeul Zoologic, Acvariu, Muzeul de Artă), la gară cât să ne uităm la trenuri, la BNR (ca parte din clubul de Educație Financiară), la Târgul de Carte Gaudeamus, la o înghețată în Dej (prilej de a călători cu trenul), în Bazele Sportive Gheorgheni și Mănăștur, la expoziții tematice, în parc, la bibliotecile județene. Flying Squad îi ajută pe copii și pe tineri să-și descopere comunitatea și să ocupe spațiul pe care-l doresc în ea. Flying Squad este învățare bazată pe locație, dar este și despre gestionarea eforturilor în funcție de energia și de starea de spirit a membrilor grupului, este despre gestionarea timpului, a bugetului pe care-l au copiii și tinerii pentru snacks, este despre provocările de un leu care-i ajută pe copii și pe tineri să facă rost de curaj sau creativitate, este despre călătorie și nu despre destinație.

member

Agile Learning Centers

Agile Learning Centers are an expanding network of intentional learning communities leveraging agile tools to support Self-Directed Education

member

Children Nature Network

We believe that nature makes kids
healthier, happier and smarter

member

Flying Squads

Flying Squads step out of the classroom and off the playground and into public space as a form of youth activism.

member

Forest Kindergarten International For Future

A platform,
which offers valuable projects aimed to constantly growing
a sustainable relationship
between man and nature.

Facilitatori


member

Alexander Khost

ALF 3 – 15 ani

Alexander este activist pentru drepturile tinerilor, co-fondator Flying Squads, profesor de artă plastică certificat K-12 în statul New York, deține un masterat de la Parsons School of Design, New School University și o licență de la Mason Gross School of the Arts, Universitatea Rutgers. A predat la nivel internațional prin diverse programe de engleză ca limbă a doua.

member

Alexandra Gherasim

ALF 3 – 15 ani

Ale este un suflet colorat cu multe idei creative și multă pasiune pentru fiecare moment petrecut alături de copii. A absolvit programul de licență în Psihopedagogie Specială și cel de master în Management, Consiliere și Asistență în Instituții Incluzive, UBB. A fost coordonator al Centrului Comunitar pentru Tineret unde organiza activități și tabere tematice și în prezent urmează o formare în Terapia de Cuplu și Familie. Are o experiență de 4 ani în lucrul cu copiii atât în medii formale cât și informale.

member

Diane Ciuverca

ALF 3 – 15 ani

Diane este absolventă a facultății de psihologie iar din 2016 a început să lucreze cu copii din centrele de plasament prin intermediul mai multor proiecte de voluntariat și mentorat. Din 2019 s-a alăturat echipei Green School ca shadow iar din 2021 ca ALF.

member

Joyce Modolo

ALF 3 – 15 ani

Joyce este absolvent al masterului în psihologie clinică la Universitatea Sapienza Roma. A lucrat timp de 1 an în Malaga cu tineri străini exilați și un an într-un centru de zi din Montevideo, Uruguay, cu copii de la 6 la 18 ani, în educație non-formală.

member

Izabela Nemeș

ALF 3 – 15 ani

Izabela este absolventă de sociologie și asistență socială (UBB), a fost implicată în proiecte de tineret din Cluj (Romania) și Fulda (Germania) încă din 2018. Experiența din proiecte și cea de însoțitor CES în ultimii ani precum și interesele ei pentru Teatru Forum, Permacultură și Psihodramă se îmbină în rolul ei din echipă încă din primăvara anului 2023.

member

Radu Simion

ALF 3 – 15 ani

Radu este doctor în Filosofie,  absolvent al modulului psihopedagogic nivel I și II în cadrul Universității din București, formator acreditat, lector universitar asociat în cadrul UBB Cluj-Napoca și facilitator în învățare agilă, cu o experiență de șase ani în Green School România.

member

Teodora Arjoca

ALF 3 – 15 ani

Tea este un pasionată de cunoaștere și educație. Mânată de curiozitate și posibilitățile infinite care există, a absolvit programe avansate din domeniul ingieneriei, a lucrat cu asociații și în programe precum Youngsters without borders și Erasmus, iar în prezent studiază Psihologia. Are o experiență de 6 ani în educație, începând cu formarea ca educator Waldorf, precum și alte tipuri de participări, printre care conferințele Alethei Solter, Terapia de integrare senzorială, Educație prin film, Comunicare Non Violenta. În timpul liber citește mult, lucrează cu lână, înregistrează povești și admiră pădurea.

Profesori


member

Alexandru Dobrotă

Skateboard

Alexandru s-a alăturat comunității Green School in 2022 pentru a îi ajuta pe cei mici să își dezvolte abilitățile în sporturile moderne. Având o experiență de peste 20 de ani în skateboarding, numeroase concursuri și evenimente organizate precum și jurizate.

member

Alina Vasilache

Yoga

Alina este profesor certificat Yoga Alliance al Institutului Nirvana Yoga din India din 2017. Din 2019 a deschis in Cluj Centrul Nirvana Yoga cel de-al doilea centru acreditat din Romania. Colaborator în diferite proiecte Green School încă din 2019.

member

Valentina Lazăr

Română

Sunt artist vizual, cu o mare pasiune pentru limba romana vorbita corect, pe care am dezvoltat-o inca din copilarie.
Sunt o militanta a cratimei puse la locul ei si a matematicii corecte a “i”-ului (uneori e unul, alteori doi, sau chiar 3, dar niciodata, niciodata, nu e intamplator numarul lor).
Limba romana este o matematica a cuvintelor – exista o ordine perfecta si o armonie care se poate transforma si in poezie, iar cunoasterea ei poate da libertatea si siguranta unei comunicari eficiente, iar eu sper ca voi contribui într-o mică măsură la o lume in care limba romana nu mai este stâlcită.

member

Sonia-Debora Iașcău

Coreeană

Sonia este absolventă a Facultăţii de Litere din cadrul UBB specializare limba și literatura coreeană – limba și literatura chineză. Limbile străine au fost întotdeauna pasiunea ei prioritară, deoarece îi oferă șansa de a descoperi noi culturi, de a explora și vedea lumea cu alţi ochi. Cel mai satisfăcător și motivant lucru pentru ea este posibilitatea de a-i ajuta pe ceilalţi prin dăruirea timpului și a cunoștinţelor sale.

member

Maria Cîmpean

Muzică, Chitară

Maria și-a început experiența în Green School din vara anului 2022. Este absolventă a programului Psihopedagogie Specială din cadrul UBB Cluj Napoca. Ulterior a urmat cursurile masterale ale aceleiași universități în Management, Consiliere și Asistență Psihopedagogică în Instituțiile Inclusive. În prezent este cursant al programului de formare Psihoterapie de Cuplu și Familie al AMPP. Pe lângă formarea continuă, Maria lucrează la Asociația Alfa Grup, asociație care derulează proiecte sociale pentru copiii din centrele rezidențiale și familii/copii din medii defavorizate. În cadrul acestei asociații ea coordonează grupuri de dezvoltare personală, consiliere individuală și activități educaționale si de timp liber în centrele rezidențiale.
Pasiunea ei pentru muzică a început în familie încă din copilărie și continuă. Întâi a cântat în diferite coruri, iar ulterior învățat teorie muzicală, tehnică vocală și instrument (chitară).

member

Andreea Ciobanu

Matematică, Engleză

Andreea este absolvent al facultății de Psihologie, master în Psihologie clinică, consiliere psihologică și psihoterapie. În prezent concentrându-se asupra psihologiei și educației copilului și a persoanelor neurodivergente. Pasiunea pentru matematică a apărut încă de la o vârstă mică, participând la numeroase concursuri școlare și olimpiade, în liceu urmând profilul real matematică-informatică, intensiv engleză.

Management


member

Nadia Al-Sagban

Manager General

Nadia este manager general, președinte și co-fondator al Green-ului. Nadia este absolventă de Drept și Drepturile Omului la Essex University (2016), cu un puternic interes pe drepturile copiilor și tinerilor. Are formare continuă în învățare auto-dirijată și o bogată experiență de voluntariat în proiecte pentru natură și în proiecte de tineret. A participat și coordonat proiecte naționale și internaționale pentru tineri. Are experiență și expertiză în management de proiect, managementul resurselor umane și în management de proces. Pe lângă lucrul cu parteneri, furnizori, clienți și comunitatea Green School, Nadia îi ajută pe copiii și tinerii din Green să-și implementeze proiectele, atunci când acestea au nevoie de bugete complexe sau de avizul organizației.

member

Sonia Khost

Dir. Departament Cercetare și Dezvoltare

Sonia se ocupă de cercetare, dezvoltare și coordonare educațională. Din 2013 este doctor în Științele Educației cu o teză în domeniul Educației pentru Dezvoltare Durabilă, în 2008 obținând licența cu o temă pe EcoEducație. Este absolventă de profil pedagogic, profil animator socio-educativ. Are expertiză și experiență în educația în natură, în educația auto-dirijată, open ended materials și junk play, în animația socio-educativă și lucrul cu tinerii. A participat la numeroase programe de formare în țară și în străinătate, printre care BAFA (animație, Franța, 2011), World Peace Game (metodologie, Cehia, 2016), Agile Learning Facilitator (facilitare, SUA, 2018), The role of the Adult (educație democratică, Summerhill, UK, 2023). A fost visiting researcher la Universitat Wien și Research Scholar la University of Delaware. 

member

Alina Vlăzan

Asistent Manager

Alina s-a alăturat comunității Green School în anul 2020. Este absolventă a secției de psihologie din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, UBB. A urmat programul masteral Consiliere și Intervenții Psihologice în Dezvoltarea Umană, UBB. Pasiunea de a descoperi ființa umană și dragul de lucru cu oameni i-a deschis drumul spre lumea resurselor umane, urmând cursuri de specializare în Managementul Resurselor Umane și cursuri de Manager Resurse Umane. Este pasionată de pictură și drumeții în natură.