• Principii și valori
  • SDE – Educație auto-dirijată
  • Educație bazată pe natură
  • Flying Squad
  • Colaboratori
  • Echipa

Principii

Relațiile sănătoase se învață
Toate emoțiile sunt benefice și ne învață ceva despre noi înșine
Conflictele sunt naturale, învățăm să trecem prin ele, blând și asertiv
Învățarea este continuă și se întâmplă oricând
Libertatea vine în context și structură
Iar principiile noastre sunt menite să ne ajute să navigăm prin:
Am grijă de mine
Am grijă de colegii mei
Am grijă de Green School
Am încredere în mine
Am încredere în colegii mei
Am încredere în Green School
Părerea mea contează

Valori

Învățarea naturală, în natură, auto-dirijată
Conexiunea cu natura ca factor principal într-o viață sănătoasă
Autodirijarea și autonomia în învățare
Drepturile copiilor și ale tinerilor
Încredere în copii, tineri, adulți și seniori
Mindfulness * Playfulness * Planfulness
Sănătatea emoțională
Conștientizarea bolilor mintale și a neurodiversității
Sustenabilitatea
Respectul pentru natură
Curiozitatea și uimirea ca izvoare ale cercetării
Comunicarea nonviolentă, empatică, asertivă
Dezvoltarea de relații sănătoase

self-directed education is education that derives from the self-chosen activities and life experiences of the learner, whether or not those activities were chosen deliberately for the purpose of education.” The Alliance for Self-Directed Education
În Green School învățarea este auto-dirijată, noncurriculară. „Învățarea auto-dirijată este educația ce derivă din activități și experiențe de viață alese de persoana care învață, indiferent dacă aceste activități au fost sau nu alese cu scopul clar definit de a învăța un lucru specific.”
Învățarea auto-dirijată este un model educațional bazat pe încredere: încrederea că învățarea este naturală, că se poate întâmpla oricum, oricând, indiferent de prezența unui adult sau de existența unui context dedicat învățării formale. În învățarea auto-dirijată oamenii învață cu intenție și nu din frica unei consecințe (fie notă, fie admiterea într-un anumit nivel, fie eșecul în viață).

În învățarea auto-dirijată co-există o serie de modele educaționale bazate pe încredere, printre care: SudburyCircle SchoolAgile Learning CentersLiberated LearnersFlying SquadsSummerhill School.
Învățarea auto-dirijată este filosofia educațională în care Green School activează de la înființare. În această filosofie folosim în special modelele educaționale Agil și Bazat pe Locație: ÎN NATURĂ și FLYING SQUAD.
Integrăm în activitatea noastră activități de grădi inspirate de modelul educațional Reggio Emilia, iar în grădi și în școală integrăm și învățarea bazată pe proiect și învățarea bazată pe fenomen.

În Green School ne întoarcem la natură ca mediul principal de care aparținem.

Învățarea bazată pe locație și învățarea bazată pe natură ne duc adesea spre Forest Education (Educația în pădure), spre Water Education (cu focus pe Someș) și spre grădina pedagogică.

Învățăm în natură, despre natură, dar mai ales cu natura.

Flying Squad (“Where Youth Rights Take Flight”) este un model de învățare bazată pe locație, creat în Brooklyn, New York. În diminețile de Flying Squad ne setăm intenții și ne împărtășim mesaje pentru echipă, facem propuneri de locuri în care să mergem și apoi transformăm drumul în prilej de discuție (cam așa cum făceam noi, adulții de acum, cu prietenii noștri în drum dinspre școală sau într-o după-amiază la o plimbare pe stradă sau în parc). 

Prima echipă de Flying Squad din Europa a fost a echipei Twenty One Pilots din Green School, în februarie 2022, urmată de celelalte 2 echipe de școală și apoi de cele de grădi. Flying Squad-urile au mers până acum la plimbări prin librării, prin centru, la muzee (Muzeul de Mineralogie, Muzeul Zoologic, Acvariu, Muzeul de Artă), la gară cât să ne uităm la trenuri, la BNR (ca parte din clubul de Educație Financiară), la Târgul de Carte Gaudeamus, la o înghețată în Dej (prilej de a călători cu trenul), în Bazele Sportive Gheorgheni și Mănăștur, la expoziții tematice, în parc, la bibliotecile județene. Flying Squad îi ajută pe copii și pe tineri să-și descopere comunitatea și să ocupe spațiul pe care-l doresc în ea. Flying Squad este învățare bazată pe locație, dar este și despre gestionarea eforturilor în funcție de energia și de starea de spirit a membrilor grupului, este despre gestionarea timpului, a bugetului pe care-l au copiii și tinerii pentru snacks, este despre provocările de un leu care-i ajută pe copii și pe tineri să facă rost de curaj sau creativitate, este despre călătorie și nu despre destinație.

member

Agile Learning Centers

Agile Learning Centers are an expanding network of intentional learning communities leveraging agile tools to support Self-Directed Education

member

Children Nature Network

We believe that nature makes kids
healthier, happier and smarter

member

Flying Squads

Flying Squads step out of the classroom and off the playground and into public space as a form of youth activism.

member

Forest Kindergarten International For Future

A platform,
which offers valuable projects aimed to constantly growing
a sustainable relationship
between man and nature.

Facilitatori


Alexander Khost

Alexander Khost

ALF 3 – 15 ani

Alexander este activist pentru drepturile tinerilor, co-fondator Flying Squads, profesor de artă plastică certificat K-12 în statul New York, deține un masterat de la Parsons School of Design, New School University și o licență de la Mason Gross School of the Arts, Universitatea Rutgers. A predat la nivel internațional prin diverse programe de engleză ca limbă a doua.

Izabela Nemeș

Izabela Nemeș

ALF 3 – 15 ani

Izabela este absolventă de sociologie și asistență socială (UBB), a fost implicată în proiecte de tineret din Cluj (Romania) și Fulda (Germania) încă din 2018. Experiența din proiecte și cea de însoțitor CES în ultimii ani precum și interesele ei pentru Teatru Forum, Permacultură și Psihodramă se îmbină în rolul ei din echipă încă din primăvara anului 2023.

Joyce Modolo

Joyce Modolo

ALF 3 – 15 ani

Joyce este absolvent al masterului în psihologie clinică la Universitatea Sapienza Roma. A lucrat timp de 1 an în Malaga cu tineri străini exilați și un an într-un centru de zi din Montevideo, Uruguay, cu copii de la 6 la 18 ani, în educație non-formală.

Radu Simion

Radu Simion

ALF 3 – 15 ani

Radu este doctor în Filosofie,  absolvent al modulului psihopedagogic nivel I și II în cadrul Universității din București, formator acreditat, lector universitar asociat în cadrul UBB Cluj-Napoca și facilitator în învățare agilă, cu o experiență de șase ani în Green School România.

Management


Nadia Al-Sagban

Nadia Al-Sagban

Co-fondator

Nadia este președinte și co-fondator al Green-ului. Absolventă de Drept și Drepturile Omului la Essex University (2016), cu un puternic interes pe drepturile copiilor și tinerilor. Are formare continuă în învățare auto-dirijată și o bogată experiență de voluntariat în proiecte pentru natură și în proiecte de tineret. A participat și coordonat proiecte naționale și internaționale pentru tineri. Are experiență și expertiză în management de proiect, managementul resurselor umane și în management de proces. Pe lângă lucrul cu parteneri, furnizori, clienți și comunitatea Green School, Nadia îi ajută pe copiii și tinerii din Green să-și implementeze proiectele, atunci când acestea au nevoie de bugete complexe sau de avizul organizației.

Sonia Khost

Sonia Khost

Dir. Departament Cercetare și Dezvoltare

Sonia este co-fondator și vicepreședinte al Green-ului. Se ocupă de cercetare, dezvoltare și coordonare educațională. Din 2013 este doctor în Științele Educației cu o teză în domeniul Educației pentru Dezvoltare Durabilă, în 2008 obținând licența cu o temă pe EcoEducație. Este absolventă de profil pedagogic, profil animator socio-educativ. Are expertiză și experiență în educația în natură, în educația auto-dirijată, open ended materials și junk play, în animația socio-educativă și lucrul cu tinerii. A participat la numeroase programe de formare în țară și în străinătate, printre care BAFA (animație, Franța, 2011), World Peace Game (metodologie, Cehia, 2016), Agile Learning Facilitator (facilitare, SUA, 2018), The role of the Adult (educație democratică, Summerhill, UK, 2023). A fost visiting researcher la Universitat Wien și Research Scholar la University of Delaware.